2013. március 25., hétfő

Philip Morris /esti versike nagyoknak...

Jó estét! Tudom, az ég világon senki nem olvas, de úgy döntöttem, feldobom egy decemberi versikémet. Egy nagyon hosszú, álmatlan, rosszkedvű, láncdohányos éjszakán keletkezett, amikor is majd' odafagytam az ablakpárkányra, ahol üldögéltem, a nyitott ablakban. Remélem, tetszik!


Philip Morris

Ó, micsoda áldás vagy te nekünk,
Kis papírgalacsin, kedves kis semmi!
Mit is csinálnánk, nélküled, míg élünk,
S míg csepp dolgot sem tudunk tenni...
Mitől égne torkunk, s mitől fagyna
rá az álom elménkre örökre?
S mitől kerülne bilincs a vasakaratra
Mikor azt ígérjük többet nem, jövőre...
Néma csendben, vaksötétben,
Még a gyönge árvák is alszanak.
Én pedig kába nevetésbe
Bódultan vagyok, hasztalan.
Te, te csodatévő, te! Isteni találmány!
Te, aki átvezetsz erdőszéli ködviharban,
Te csodálatos varázs. Te ős dohány!
Kezem remeg, s nincsen örömem a mában,

De ahogy ujjaim közt egyre rövidebbre hamvadsz,
S kaparó mérged testembe vegyül,
És hogy te mindent elveszel, de azért kicsit adsz
Amikor a szerencsétlen gyermek elgyengül,
És ahogy te mindig vigasztalsz, és sohasem
Hagysz magamra, csak mert épp nem vagyok jó,
És ahogy orromba bújsz, s a szemem
Könnyekben tör ki... Te odaadó!

Míg mitikus füstöd vad varázslatként
Ajkaim közül tovaszökik, s megtölti
A várost, mintegy ajándékként
Amiért a gyenge vándor két kezét megköti,
Érzem, hogy te vigyázol rám. Te ott
Leszel legsötétebb éjszakáimon, legsúlyosabb nappalaimon,
Legfényesebb csillagaimon. És adott
Nekem már sok mindent az univerzum, fény, dics, bor. Padon

Ülni, várni, arra, aki késik,
Arra, aki valahol elakadt az úton.
Te vagy az őröm. És megtérik
A sötét vándor. A tengerentúlon.

3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Betértem az oldaladra és egyből el is olvastam a verset. Mivel én nem dohányzom így az első pár sornál nem értettem miről van szó. De aztán megvilágosodtam! Nagyon tetszett a vers, még sosem olvastam így a cigarettáról és a dohányzásról. Szerintem brilliáns lett! Nagyon szépen rímelnek a sorok is!
    Remélem teszel fel több verset is, mert ez nagyon jó lett!
    Üdv: Moonacre

    VálaszTörlés
  2. Szia Sophia :)
    Meg kell mondjam örülök, hogy rád találtam, mert jó magam is verseket írok hónapok óta, de inkább a történet írás... az való nekem... Még soha sem olvastam olyan verset, amiben éppen a cigarettáról írnak. Szerintem nagyon jó. Ellehet veszni a sorok között, s én éppen ezt imádom a versekben, hogy bármiről is szóljon, a fantázia világodban ragadsz... Szóval, nagyon klassz vers. Szívesen olvasnék még.
    Puszi..
    ui: Habár már chatben írtam neked azért ide is leírom. Mint a komimban említettem már, történeteket írok. Nos volt már több blogom is,melyben több történet volt, de én balga mindig elfelejtettem a jelszavakat. :/ Na szóval... jelenleg három történetet vezetek, az egyik megegyezik a valósággal, a másik Vámpírnaplók fanfic, a harmadik pedig Arthur királyos sztori, melyet együtt vezetünk a barátnőmmel... s megszeretnélek rá kérni, hogy legyél benne egy cserében.
    http://halhatatlanszerelem-lana.blogspot.hu
    http://szerelemmakozepkorban.blogspot.hu
    http://storysbylana.blogspot.hu

    Puszi :D (És siess a következő verssel!)

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm a dicséreteket, baromi sokat jelentenek. Győzök örömködni:)
    Lana, a cserékben természetesen benne vagyok :)

    Puszillak titeket!

    VálaszTörlés